On page SEO

– En komplet guide til On-page SEO 2020 –

I dette kursus vil du lære

Hvordan du skriver indhold

Hvordan du optimere dit dit indhold

Hvordan du opretter SEO-venlige webadresser

Hvordan man skriver titler og beskrivelser

Hvordan man finder keywords

& meget meget mere.

Så sæt dig godt til rette & lad os komme igang

Kap. 1

On – page SEO basis

Kap 2.

Optimere dit indhold til SEO

Kap 3.

Optimere titler og meta beskrivelser

Kap 4.

Skriv SEO tekster

kap 5.

Optimere for CTR ( klik through rate)

Kap 6.

Optimere UX signalerne

Kap 7.

Avanceret SEO Tips

Kapitel 1 – On – page SEO basis

Hvad er On-page SEO?

On – page SEO bruger også On- site, forskellige navne men de betyder helt det samme, nemlig arbejdet med at optimere hjemmesidens indhold til søgemaskiner og til brugerne. On-page inkludere optimeringer af titler, selve indholdet, de interne links og Url’er.

On-page adskiller sig fra Off-page SEO, som er optimering af elementer uden for dit websted. Et eksempel er linkbuilding





Men er SEO On-page lige så vigtigt i 2020 som tidligere? Svaret er klart Ja.

Googles søgninger

Hvis du gerne vil læse mere om hvordan Google søgning fungere, kan du dykke ned i søgningerne og algoritmer her

Selvom Google er blevet meget mere avanceret end tidligere, kigges der stadigvæk efter specifikke keywords ( som på dansk er søgeord ) på dit site.

Du vil se brugen af keywords (søgeord) via søgeresultatsiden, hvis du søger efter et konkurrencedygtigt søgeord på Google, vil du bemærke at de øverste placeringer næsten alle har det nøjagtige søgeord i deres titler.

Søgning på forsikring

Søgeord forsikring

Har du brug for hjælpe til at finde søgeord, kan du læse mere her

Der skal optimeres på flere elementer end kun at benytte søgeord i dit indhold, for at rangere på Google. Her skal du også kigge på elementer som

  • UX Experience som er brugervenligheden på dansk
  • Afvisnings-procent og opholdstid
  • Søge intentioner
  • Sideindlæsningshastighed
  • CTA (click through rate) på dansk klikfrekvensen

Og det leder os frem til kapitel 2.- der omhandler optimering af Content som er indholdet.

Kap 2. – Optimere dit indhold til SEO

Da vi har klarlagt at On-page faktisk i dag betyder noget, leder det os til at optimere dit indhold.

I dette kapitel vil jeg vise dig hvordan du søgerdosoptimerer hver side på dit website. Så hvis du har gået rundt og tænkt: hvordan bruger jeg endelig de søgeord på mit site?

Vil dette kapitel give dig praktisk vide og tips til at optimere dit indhold.

Lad os komme i gang.


Brug dit fokus søgeord i de første 100 ord

Det er den helt klassiske SEO – taktik og det virker stadig. Det du skal gøre er at bruge dit søgeord en gang i de første 100 – 150 ord i din artikel.

Og hvorfor er det så vigtigt, kan du måske spørge dig selv. Det er vigtigt fordi Google lægger mere vægt på det der vises tidligt på dine side.

Lad os antage at du skriver en artikel om vægttab, så vil det ikke give meget mening at du først bruger ordet vægttab langt nede i artikel. Derfor vil du skrive dit søgeord et eller andet sted i de første 100 – 150 ord som jo er starten af artikel. Det er en af de små ting der hjælper både læser og Google med at forstå, hvad din side handler om.





Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *